Om os

Vi ligger på Møn, lidt uden for Stege, med flot udsigt ud over Stege Bugt.

Planteskolen Stege Bugt åbnede i marts 2009.
Da vi åbnede var vi udelukkende et havecenter. I 2010 besluttede vi at flytte vores blomsterbutik, Møns plantehandel, fra Steges hovedstrøg ud på planteskolen og kører nu begge forretninger under samme tag, så vi nu kan tilbyde et stort udvalg af haveplanter og hvad dertil hører, samt alt indenfor kreativt buketbinderi.

Vi satser på kvalitet både ude og inde, og vi prøver hele tiden at holde os opdateret med hvad der rører sig i tiden, både indenfor binderi og have.

Ønsker du en bestemt vare som vi ikke har, prøver vi gerne at skaffe den hjem.

Vi hjælper gerne med mindre haveplaner.

De ansatte du vil møde i forretningen:

Tine: Uddannet blomsterbinder, med mange års erfaring indenfor kreativt binderi. Er tidligere konkurrence binder og opnåede at blive juniordanmarksmester, samt Tivolimester. Har også taget branchens dommeruddannelse. Tine er gartnerdatter, med meget baggrundsviden inden for have og blomster.

Lars: Uddannet væksthusgartner hos Mogens Eiberg i Ørslev i 2001.
Har arbejdet med haven og hvad der hører til dette område. Har ligeledes arbejdet med binderi siden 2004.
Udfører træbeskæring, podning og vejleder folk i haven med planer og ideer.

Sidsel: Har arbejdet hos os siden 2016 og blev i 2021 udlært som blomsterdekoratør.